Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchetz, Katherine F.
TitelComputer-Aided Language/Concept Enrichment in Kindergarten: Consultation Program Model.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 20 (1989) 1, S.2-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation (Speech); Computer Assisted Instruction; Computer Software; Concept Teaching; Consultation Programs; Diagnostic Teaching; Educational Diagnosis; Educational Therapy; Enrichment Activities; Kindergarten; Language Skills; Low Achievement; Microcomputers; Models; Primary Education; Program Development; Speech Pathology; Volunteers
AbstractWith a speech-language pathologist as consultant, volunteers provided language/concept enrichment to 22 kindergarten students who had low screening scores in the areas of articulation, language, and concepts. Microcomputer software programs were used to teach quantity, quality, time/sequence, nouns, and verbs. Teachers felt that 41 percent of the students improved. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: