Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnowles, J. Gary
TitelParents' Rationales and Teaching Methods for Home Schooling: The Role of Biography.
QuelleIn: Education and Urban Society, 21 (1988) 1, S.69-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Role; Comparative Analysis; Family Characteristics; Family Environment; Home Schooling; Instruction; Nontraditional Education; Outcomes of Education; Parent Attitudes; Parent Background; Parent Education; Parent Grievances; Parent Participation; Parent School Relationship; Public Schools; School Choice; School Organization; Theory Practice Relationship; Training; Utah
AbstractResults of a longitudinal ethnographic study of Utah home schools reveals that past school experiences figure largely in present home school rationales and practices. Public school administrators need to acknowledge the effects of the past experiences of home schoolers, dispel their fears, and treat them as partners in the education process. (BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: