Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStinespring, John A.; Kennedy, Linda C.
TitelDiscipline-Based Art Education Neglects Learning Theory: An Affirmation of Studio Art.
QuelleIn: Design for Arts in Education, 90 (1988) 2, S.33-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Art Education; Cognitive Development; Cognitive Style; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Learning Strategies; Learning Theories
AbstractChallenges the assumptions behind discipline-based art education. Defends studio art as educationally sound relative to learning theory and characterizes it as the best defense against the exclusion of art from the curriculum. Recommends studio art as a means for balancing curriculum already skewed toward analytically abstract teaching methodologies. (KO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: