Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoover-Dempsey, Kathleen V.; und weitere
TitelParent Involvement: Contributions of Teacher Efficacy, School Socioeconomic Status, and Other School Characteristics.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 24 (1987) 3, S.417-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Size; Educational Environment; Educational Quality; Elementary Schools; Parent Participation; Parent School Relationship; Principals; School Effectiveness; Socioeconomic Status; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Teacher Qualifications
Abstract1,003 teachers and 66 principals in 66 elementary schools assessed the effects of various levels of parental involvement on school quality variables. School socioeconomic status, teacher degree level, grade level, class size, teachers' and principals' perceptions of teacher efficacy, organizational rigidity, and instructional coordination were studied. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: