Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMerryfield, Merry M.
TitelTwenty-five Years of Social Studies Education in Selected African Nations.
QuelleIn: Social Studies, 79 (1988) 6, S.281-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Curriculum Enrichment; Educational Change; Educational History; Educational Improvement; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Program Effectiveness; Program Implementation; Relevance (Education); Social Studies; Student Centered Curriculum; Teacher Education Curriculum; Africa; Ghana; Kenya; Nigeria; Sierra Leone
AbstractExamines the origins and conceptualization of the social studies movement in Africa, and describes the practice of social studies and its current status. Concludes that although social studies has some unique problems due to the nature of the subject matter, it is more relevant to the lives of African children than traditional curricula. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: