Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJames, Thomas
TitelRhetoric and Resistance: Social Science and Community Schools for Navajos in the 1930s.
QuelleIn: History of Education Quarterly, 28 (1988) 4, S.599-626Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAmerican Indian Culture; American Indian Education; American Indian History; American Indian Studies; Community Schools; Cultural Influences; Culture Conflict; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Federal Government; Federal Indian Relationship; Federal Programs; Federal Regulation; Intercultural Programs; Public Officials; Social Sciences
AbstractExamines the role of public officials, social scientists, and educational planners in New Deal programs for Navajo Indians. States that resistance to community schools and stock-reduction policies caused the failure of New Deal programs. Concludes that the Navajo experience can help social planners deal more effectively with other social groups. (SLM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: