Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbagi, Jared O.; und weitere
TitelLanguage Use in Standard Three Science Instruction in Urban and Rural Kenyan Schools.
QuelleIn: Kenya Journal of Education, 4 (1988) 1, S.118-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Curriculum Problems; Developing Nations; Educational Policy; Educational Research; Elementary Education; English; Foreign Countries; Language of Instruction; Rural Education; Science Instruction; Teacher Effectiveness; Urban Schools; Kenya
AbstractReports a study comparing various combinations of the English language with the local language for science instruction in three Kenyan primary schools. Concludes that science concepts were acquired more effectively when English was used in combination with local language and recommends implementation of a language of instruction policy. (LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: