Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKrumm, Volker
TitelHow Open Is the Public School? On the Cooperation of Teachers and Parents.
QuelleIn: Zeitschrift fur Padagogik, 34 (1988) 5, S.601-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperative Planning; Educational Environment; Educational Planning; Educational Quality; Educational Research; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Parent Teacher Cooperation; School Effectiveness; West Germany
AbstractInvestigates whether West German schools are open to cooperation with parents according to the demands of law. Indicates that teachers and parents typically confine cooperation to obligatory rituals, while optimum school success can only be achieved through genuine cooperation. Discusses what might be done to improve parent--teacher cooperation for the benefit of students. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: