Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTobin, Kenneth; und weitere
TitelAlternative Perspectives of Effective Science Teaching.
QuelleIn: Science Education, 72 (1988) 4, S.433-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChemistry; Classroom Communication; Classroom Environment; Educational Improvement; Qualitative Research; Science Activities; Science Education; Secondary Education; Secondary School Science; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Conditions; Teaching Methods; Textbooks
AbstractPresents a qualitative view of the science classes of a high school teacher that had been judged exemplary before the study. Reports on the nature of classroom learning and interactions, and contextual factors. Includes the teacher's reactions to observations of the classroom. Concludes that fundamental changes are necessary to improve science education. (CW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: