Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJitendra, Asha K.; Kameenui, Edward J.
TitelA Design-of-Instruction Analysis of Concept Teaching in Five Basal Language Programs: Violations from the Bottom up.
QuelleIn: Journal of Special Education, 22 (1988) 2, S.199-219Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Teaching; Curriculum Design; Educational Strategies; English Instruction; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Instructional Material Evaluation; Kindergarten; Language Acquisition; Language Arts; Primary Education
AbstractConcept-teaching procedures in five basal language programs for kindergarten were analyzed on the basis of 11 design-of-instruction criteria. Concepts such as position, color, shape, size, and directionality were examined. Results suggest that the programs' concept-teaching procedures failed to adhere to essential principles for designing effective teaching sequences. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: