Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwicord, Barbara
TitelMaximizing the Relationship between Self Esteem and Independent Study in an Urban Gifted Program.
QuelleIn: Roeper Review, 11 (1988) 1, S.31-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Education; Elementary Education; Gifted Disadvantaged; Goal Orientation; Independent Study; Program Improvement; Self Concept; Student Characteristics; Student Educational Objectives; Student Motivation; Success; Urban Education
AbstractThe article describes problems and challenges in implementing independent study as a major component of a gifted program for Black, urban elementary students. Program adjustments included guaranteed incremental successes, joint planning with students, a small student-teacher ratio, flexible perceptions of project products, high teacher expectations, and use of computers. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: