Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeffernan, Peter J.; und weitere
TitelA Touch of...Class!
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 44 (1988) 2, S.366-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Classroom Techniques; Communicative Competence (Languages); Cross Cultural Training; Elementary Secondary Education; French; Higher Education; Interference (Language); Language Skills; Questioning Techniques; Second Language Instruction; Semantics; Stereotypes; Transfer of Training; Translation
AbstractSuggested classroom activities for French language instruction include: exercises focusing on problems of language transfer, interference, and overgeneralization; a lesson in problems of literal translation; an activity to develop guessing skills; situation-specific communication exercises; practice in asking questions; activities to develop strategic competence; and a lesson in cultural stereotypes. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: