Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSowder, Judith (Hrsg.); Sowder, Larry (Hrsg.)
TitelResearch into Practice: The Use of Verbal Explanation in Japanese and American Classrooms.
QuelleIn: Arithmetic Teacher, 36 (1988) 2, S.27-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; International Educational Exchange; Manipulative Materials; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Research Utilization; Teaching Methods; Japan
AbstractDiscussed is the difference in the use of verbal explanation, identified by observations of mathematics teaching in first- and fifth-grade classrooms in Japan and the United States. The author suggests we reexamine the role of direct teaching and stress both concrete experiences and verbal explanations at the same time. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: