Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBolin, Frances S.
TitelHelping Student Teachers Think about Teaching.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 39 (1988) 2, S.48-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Field Experience Programs; Higher Education; Journal Writing; Preservice Teacher Education; Self Concept; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Teacher Role
AbstractThis article discusses how student teachers develop a concept of teaching and of themselves as teachers by presenting a case study of one student teacher's journal entries about his field experience. It is suggested that journal writing may be useful in helping students to become more reflective about their teaching. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: