Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAksamit, Donna L.; Alcorn, Dewaine A.
TitelA Preservice Mainstream Curriculum Infusion Model: Student Teachers' Perceptions of Program Effectiveness.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 11 (1988) 2, S.52-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Evaluation; Disabilities; Higher Education; Knowledge Level; Mainstreaming; Preservice Teacher Education; Program Effectiveness; Student Attitudes; Student Teachers
AbstractThe study investigated the perceptions of student teachers completing a preservice teacher education program using the curriculum infusion model to prepare regular classroom teachers for mainstreaming of handicapped children. Students perceived the curriculum and their own knowledge as less than adequate and contact with handicapped learners less than anticipated. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: