Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcDonnell, John J.; Ferguson, Brad
TitelA Comparison of General Case In Vivo and General Case Simulation Plus In Vivo Training.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 13 (1988) 2, S.116-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConsumer Education; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Food Service; Instructional Effectiveness; Moderate Mental Retardation; Severe Mental Retardation; Simulation; Teaching Methods
AbstractThe study examined the relative effectiveness and efficiency of general case in vivo and general case simulation plus in vivo training in teaching six students with moderate and severe disabilities to purchase items in fast-food restaurants. Although both strategies led to reliable performance in nontrained settings, the in vivo instruction required less time. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: