Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBruggen, Friedhelm
TitelLearning--Experience--Education or: On Continuity and Discontinuity in the Process of Learning.
QuelleIn: Zeitschrift fur Padagogik, 34 (1988) 3, S.299-314Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; Educational Experience; Educational History; Educational Theories; Higher Education; Learning Processes; Learning Theories
AbstractAnalyzes ancient and modern concepts of learning from a historical perspective regarding their relationship to experience and education. Concludes that the clarification of the relationship between continuity and discontinuity is of great importance, especially for a modern concept of learning, experience, and education. (Author/BSR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: