Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcEvoy, Mary A.; und weitere
TitelPromoting Autistic Children's Peer Interaction in an Integrated Early Childhood Setting Using Affection Activities.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 21 (1988) 2, S.193-200Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffection; Autism; Group Activities; Interaction; Interpersonal Competence; Peer Acceptance; Peer Relationship; Preschool Education; Primary Education
AbstractGroup affection activities were used to increase the interaction of three autistic children (four- and seven-years-old) with nonhandicapped peers in an integrated early childhood setting. Increased interactions included initiations by both autistic and nonhandicapped children, with reciprocal interactions occurring more frequently with nonhandicapped peers who had participated in the affection activities. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: