Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchuster, John W.; und weitere
TitelThe Effectiveness of a Constant Time-Delay Procedure to Teach Chained Responses to Adolescents with Mental Retardation.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 21 (1988) 2, S.169-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Chaining; Cooking Instruction; Daily Living Skills; Generalization; Maintenance; Moderate Mental Retardation; Secondary Education; Time Factors (Learning); Training Methods
AbstractThe effectiveness of a five-second time-delay procedure to teach three chained food preparation behaviors to four moderately retarded adolescents was evaluated within a multiple probe design across behaviors. The skills maintained over a three-month period and generalized from school to home for subjects completing the generalization probe sessions. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: