Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlaughter, Diana T.; Epps, Edgar G.
TitelThe Home Environment and Academic Achievement of Black American Children and Youth: An Overview.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 56 (1987) 1, S.3-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Achievement; Black Family; Black Students; Early Experience; Educational Environment; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Ethnicity; Family Environment; Family Influence; Low Income; Parent Participation; Poverty; Socioeconomic Status
AbstractParent involvement in their children's educational experiences enhances student achievement. Low socioeconomic status (SES) and Black families often lack the human and material resources needed for a positive academic environment at home; however, positive learning environments do exist in some low-SES Black homes. More developmentally oriented, macrosocial studies are needed. (BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: