Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Heller, Scott |
---|---|
Titel | Humanities Institutes Signal Resurgent Interest in Field. |
Quelle | In: Chronicle of Higher Education, 34 (1988) 36 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | College Curriculum; Curriculum Development; Higher Education; Humanities; Humanities Instruction; Interdisciplinary Approach; Research and Development Centers Curriculum; Development; Curriculumentwicklung; Lehrplan; Entwicklung; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Geisteswissenschaften; Humanwissenschaften; Geisteswissenschaftlicher Unterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; Forschungszentrum |
Abstract | Loosely structured like think tanks, humanities research centers are the true intellectual homes of many humanities faculty members and are instrumental in breaking the hardened boundaries of the disciplines. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |