Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCummins, Jim
TitelPsychoeducational Assessment in Multicultural School Systems.
QuelleIn: Canadian Journal for Exceptional Children, 3 (1987) 4, S.115-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cultural Pluralism; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Language of Instruction; Limited English Speaking; Minority Group Children; Multilingualism; Psychoeducational Methods; Second Language Learning; Student Evaluation; Test Bias; Canada
AbstractThe increase in the number of Canadian students whose home language is different from the school language has serious implications in the areas of minority student assessment, possible bias of IQ tests, minority student English-language acquisition, and recommendations to parents regarding home language use. Research and educational considerations are reviewed. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: