Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollins, Sheila
TitelEducation in Nicaragua: What Difference Can a Revolution Make?
QuelleIn: Social Policy, 18 (1987) 2, S.47-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Thinking; Democratic Values; Developing Nations; Economic Development; Educational Change; Illiteracy; Literacy Education; Participative Decision Making; Public Policy; Social Change; Social Organizations; Nicaragua
AbstractTo stimulate development in Nicaragua it was necessary for the Sandinistas to raise the education level of its populace. This was accomplished through a national literacy crusade which decreased the illiteracy rate by 37.1 per cent. The crusade showed the importance of incorporating popular organizations into the process of change. (VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: