Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwanson, H. Lee
TitelSevere Discrepancy: Some Thoughts from Cognitive Psychology.
QuelleIn: Learning Disabilities Research, 3 (1987) 1, S.57-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Ability; Academic Achievement; Cognitive Processes; Cognitive Psychology; Competency Based Education; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Psychometrics; Theory Practice Relationship
AbstractThree ways in which cognitive psychology can apply to the study of performance discrepancies in learning disabled (LD) students are discussed: explaining variance in test performance, focusing on competence, and revealing processing discrepancies when overt performances of LD and non-LD students are similar. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: