Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSabornie, Edward J.; und weitere
TitelBi-Directional and Cross-Categorical Social Status of Learning Disabled, Behaviorally Disordered, and Nonhandicapped Adolescents.
QuelleIn: Journal of Special Education, 21 (1988) 4, S.39-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Behavior Disorders; Comparative Analysis; High Schools; Learning Disabilities; Mild Disabilities; Peer Acceptance; Peer Relationship; Popularity; Social Attitudes; Social Desirability; Social Status; Sociometric Techniques; Student Attitudes
AbstractThe assigned and received social status of mildly learning-disabled, mildly behaviorally disordered, and nonhandicapped high school students (n=66) was examined. The samples' social status differed significantly from a larger nonhandicapped population. Cross-categorical comparisons of assigned social status showed no significant differences, though in received status, the groups varied widely. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: