Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQuellmalz, Edys S.; Hoskyn, Janita
TitelMaking a Difference in Arkansas: The Multicultural Reading and Thinking Project.
QuelleIn: Educational Leadership, 45 (1988) 7, S.52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Critical Thinking; Educational Strategies; Intelligence; Learning Processes; Learning Strategies; Logical Thinking; Problem Solving
AbstractDeveloping elementary students' critical thinking abilities and cultural awareness through direct instruction is the goal of McRAT (Multicultural Reading and Thinking), a three-year collaboration of teachers and state department reading specialists in seven Arkansas school districts. The program involves direct instruction in thinking strategies through teacher modeling, explanation, guidance, and feedback. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: