Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSabino, Michele J.; Seaman, Don F.
TitelFollow-up of GED Completers: An Analysis of Eight Studies in the U.S. and Canada.
QuelleIn: Lifelong Learning, 11 (1988) 7, S.4-6Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Basic Education; Adult Education; Cost Effectiveness; Foreign Countries; Graduate Surveys; High School Equivalency Programs; Outcomes of Education; Canada; United States; General Educational Development Tests
AbstractDiscusses a study of completers of the General Educational Development (GED) program. Concluded that (1) adult education is cost-effective; (2) concern for cost-effectiveness should not detract from other benefits; (3) completing the GED provides motivation to continue education; and (4) many perceive the GED certificate as a "second chance." (JOW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: