Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDonnell, John
TitelThe Effects of Time Delay and Increasing Prompt Hierarchy Strategies on the Acquisition of Purchasing Skills by Students with Severe Handicaps.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 12 (1987) 3, S.227-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConsumer Education; Daily Living Skills; High Schools; Instructional Effectiveness; Severe Disabilities; Teaching Methods; Time Factors (Learning)
AbstractTwo teaching strategies (constant time delay and increasing prompt hierarchy assistance) were compared in teaching four severely handicapped high school students to purchase snack items at a convenience store and fast food restaurant. Results indicated the time delay procedure was more effective. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: