Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldman, Susan R.; Rueda, Robert
TitelDeveloping Writing Skills in Bilingual Exceptional Children.
QuelleIn: Exceptional Children, 54 (1988) 6, S.543-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Students; Child Development; Cognitive Processes; Computer Uses in Education; Dialogs (Language); Disabilities; Early Childhood Education; Elementary Secondary Education; Interaction; Microcomputers; Online Systems; Skill Development; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Instruction; Writing Skills
AbstractThis paper reviews two theoretical approaches (cognitive-developmental and functional-interactive) to the study of the writing of bilingual exceptional children and discusses their implications for effective writing instruction. Also described are two illustrative research projects, one employing the dialogue-journal technique on a microcomputer and another using narrative writing in dyads. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: