Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKremer-Hayon, Lya
TitelThe Content and Nature of Dilemmas Encountered by Student-Teachers' Supervisors.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 10 (1987) 2, S.151-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContent Analysis; Foreign Countries; Higher Education; Interviews; Preservice Teacher Education; Research Design; Role Conflict; Student Teacher Supervisors; Israel
AbstractTen student-teacher supervisors were interviewed, and contents were analyzed to reveal the nature of dilemmas encountered. The main topics concerned curriculum, theory versus practice emphasis, behavioristic versus humanistic approaches, feedback, and personal values. Findings are interpreted, and two models for further research are offered. (Author/MT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: