Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValencia, Atilano A.
TitelCurricular Perspectives for Gifted Limited English Proficient Students.
QuelleIn: NABE: The Journal for the National Association for Bilingual Education, 10 (1985) 1, S.65-77Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Ability Identification; Bilingual Education; Cultural Influences; Curriculum Design; Elementary Secondary Education; Gifted; Gifted Disadvantaged; Limited English Speaking; Parent Role; Special Education; Student Characteristics; Student Needs; Talent; Talent Identification
AbstractDiscusses the educational needs of gifted Limited English Proficient (LEP) students. Describes characteristics of gifted students and presents workable arrangements, curricular components, and instructional approaches especially designed to accommodate and enhance their education. Includes the need for cooperation and involvement of parents in selected features of the program. (JHZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: