Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoppe, Ruth B.; und weitere
TitelA Course Component to Teach Interviewing Skills in Informing and Motivating Patients.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 63 (1988) 3, S.176-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClinical Diagnosis; College Instruction; Feedback; Higher Education; Interviews; Medical Case Histories; Medical Education; Medical Students; Motivation; Patients; Physician Patient Relationship; Simulation; Skill Development; Student Evaluation; Teaching Methods; Videotape Recordings
AbstractWays to teach three types of interviewing skills are described, including giving information to patients, handling emotions on the part of patients, and motivating patients. The students showed significant increases in their interviewing skills, but did not change significantly in self-assessment of their level of confidence. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: