Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrager, Edward; Hantman, Shira
TitelAdding an Experiential Dimension to Undergraduate Gerontological Education: The "Video Thesis."
QuelleIn: Educational Gerontology, 13 (1987) 6, S.479-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAudiovisual Aids; Educational Gerontology; Existentialism; Experiential Learning; Foreign Countries; Higher Education; Social Workers; Student Experience; Teaching Methods; Undergraduate Students; Videotape Recordings; Israel
AbstractUsed video technology to help social work students in aging see, hear, and feel a pertinent issue in social gerontology. Students involved in self-directed experiential learning situations with an older person documented these situations on videotape. Learner and subject together became teachers, communicating their understandings and perceptions of a gerontologically relevant issue to the viewing audience. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: