Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Lawrence J.
TitelThe Role of the University Supervisor: Perceptions of Practicum Students.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 10 (1988) 3, S.120-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterContent Analysis; Disabilities; Education Majors; Feedback; Field Experience Programs; Higher Education; Practicum Supervision; Social Support Groups; Student Attitudes; Student Teacher Supervisors; Supervisory Methods; Teacher Behavior; Teacher Education; Teacher Role
AbstractThis study investigated the perceptions of 79 senior special education practicum students regarding the appropriate role of their university supervisor during a field-based experience. Content analysis showed that students perceived two distinct roles for supervisors: provider of evaluative feedback and support person. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: