Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWijesinghe, Gita
TitelIndian Philosophy as a Means for Understanding Modern Ashram Schools.
QuelleIn: Comparative Education, 23 (1987) 2, S.237-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Philosophy; Foreign Countries; Holistic Approach; Role of Education; Self Actualization; Teaching Methods; India
AbstractCharacterizes modern ashram schools as examples of Indian philosophy translated into practice. Describes essential features of the schools including the concept of dharma, proximity to nature, student-teacher relationship, holistic approaches, performance of menial chores, simplicity, meditation, recitation, intellectual and cognitive skills, and community service. (JHZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: