Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoley, Mary Ann; und weitere
TitelDiscriminating between Action Memories: Children's Use of Kinesthetic Cues and Visible Consequences.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 44 (1987) 3, S.335-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cues; Discrimination Learning; Elementary Education; Elementary School Students; Kinesthetic Perception; Manipulative Materials; Memory; Recall (Psychology); Visual Stimuli
AbstractTwo experiments examine the sorts of cues that might be available to facilitate children's ability to discriminate between memories for their own actions. Results suggest that the differences in discrimination performance demonstrate the importance of kinesthetic cues and visible consequences for children's memory discrimination. (Author/RWB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: