Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDwyer, Carol A.; Dwyer, Francis M.
TitelEffect of Depth of Information Processing on Students' Ability to Acquire and Retrieve Information Related to Different Instructional Objectives.
QuelleIn: Programmed Learning and Educational Technology, 24 (1987) 4, S.264-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Cognitive Processes; Criterion Referenced Tests; Educational Objectives; Higher Education; Physiology; Predictor Variables; Pretests Posttests; Tables (Data); Verbal Tests; Visual Learning; Visual Measures
AbstractReviews study of undergraduates which evaluated the effects that variations in depth of information processing have on students' memory systems in terms of their ability to acquire and retrieve information related to different types of instructional objectives. The effect of visual versus verbal testing of visualized instruction is also examined. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: