Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKrier, Kathleen A.
TitelA Strategy for Change: Incorporating Women Writers into the High School French Literature Curriculum.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 20 (1987) 6, S.549-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAuthors; Course Content; Females; French; French Literature; Higher Education; Literature Appreciation; Second Language Instruction; Secondary Education; Womens Studies
AbstractDefends the incorporation of renowned French women writers into the French literature curriculum and suggests an implementation proposal for high school or college courses. A sample guide for ideas and techniques to stimulate thought, questions, and interpretations is also suggested. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: