Literaturnachweis - Detailanzeige
Titel | Flore et menagerie phonetiques; Collages; Tirez a vous la couverture; A propos d'un quiproquo (Phonetic Flora and Fauna; Collages; Take the Covers; A Propos of a Quid Pro Quo). |
---|---|
Quelle | In: Francais dans le Monde, (1987) 213 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Art Activities; Class Activities; Discussion (Teaching Technique); Drama; French; Games; Instructional Materials; Interpersonal Communication; Periodicals; Phonetics; Second Language Instruction; Vocabulary Development Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Künstlerische Tätigkeit; Schauspiel; Französisch; Game; Spiel; Spiele; Lehrmaterial; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Interpersonale Kommunikation; Periodical; Journal; Zeitschrift; Fachzeitschrift; Periodikum; Phonetik; Fonetik; Fremdsprachenunterricht; Wortschatzarbeit |
Abstract | Four suggestions for classroom language-learning activities include a series of dot-to-dot phonetics games, small group collage making and presentation, use of magazine covers to stimulate class discussion and introduction of vocabulary, and student-written sketches based on misunderstandings. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |