Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, John
TitelResidential Care of Youth: Convergent versus Divergent Thinkers.
QuelleIn: Journal of Adolescence, 10 (1987) 3, S.255-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adolescents; Cognitive Style; Convergent Thinking; Divergent Thinking; Emotional Disturbances; Foreign Countries; Institutionalized Persons; Leadership Qualities; Residential Programs; United Kingdom
AbstractEffective residential care of disturbed adolescents depends on integration of treatment programs. For a unit to be successful, an important function of its director is monitoring the therapeutic input so the recurring conflicts of aims do not render staff ineffective. Director qualities required include a capacity to be at ease with divergent thinking. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: