Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStake, Jayne E.; Gerner, Margaret A.
TitelThe Women's Studies Experience: Personal and Professional Gains for Women and Men.
QuelleIn: Psychology of Women Quarterly, 11 (1987) 3, S.277-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Aspiration; College Curriculum; Goal Orientation; Higher Education; Influences; Job Performance; Motivation; Self Esteem; Undergraduate Students; Womens Studies
AbstractWomen and men students from women's studies and non-women's studies classes, the latter students having a woman teacher and an interest in women's studies, completed the Performance Self-Esteem Scale (PSES) and measures of their educational and job certainty and motivation. Women's studies students showed greater gains in PSES scores, job motivation, and job certainty. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: