Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoth, Kathleen J.; und weitere
TitelCurriculum Materials, Teacher Talk and Student Learning: Case Studies in Fifth Grade Science Teaching.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 19 (1987) 6, S.527-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Elementary Education; Instructional Materials; Science Curriculum; Sciences; Student Participation; Teacher Role
AbstractSummarizes four "cases" or units taught by three different teachers and uses them to illustrate several conclusions about classroom talk and the role of science curriculum materials in shaping that talk. In particular, the focus is on class discussion and/or patterns of influence among curriculum materials, teacher talk, and student learning. (Author/BSR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: