Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHacker, R. G.; Carter, D. S. G.
TitelTeaching Processes in Social Studies Classrooms and Prescriptive Instructional Theories.
QuelleIn: British Educational Research Journal, 13 (1987) 3, S.261-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterQuantitative Daten; Educational Strategies; Foreign Countries; Instructional Design; Research Reports; Secondary Education; Social Studies; Teaching Methods; Australia
AbstractDescribes a study of teaching styles in 40 secondary social studies classrooms. Identifies three approaches to social studies teaching; the "social scientist" (pupil oriented), the "knowledge transmitter" (teacher oriented), and the "social inquirer" (pupil oriented toward personal development). Concludes that inexperienced teachers favor the "knowledge transmitter" approach. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: