Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilberman, Roseanne K.; Sowell, Virginia
TitelThe Visually Impaired Student with Learning Disabilities: Strategies for Success in Language Arts.
QuelleIn: Education of the Visually Handicapped, 18 (1987) 4, S.139-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Classroom Techniques; Elementary Education; Language Arts; Language Skills; Learning Disabilities; Multiple Disabilities; Reading Comprehension; Reading Diagnosis; Reading Improvement; Reading Skills; Reading Strategies; Spelling Instruction; Teaching Methods; Visual Impairments
AbstractThe article recommends assessment techniques and teaching strategies in the area of reading and language arts for the visually impaired student with learning disabilities. Appropriate reading and language tests are cited. Reading approaches, practical strategies for teaching reading comprehension and spelling, and suggestions for organizing the classroom environment are outlined. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: