Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelContributions of Cross-Cultural Research to Educational Practice.
QuelleIn: American Psychologist, 41 (1986) 10, S.1049-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Curriculum Development; Developing Nations; Education; Educational Practices; Learning Processes; Minority Groups
AbstractThere is an explosion of cross-cultural research on cognitive development. This research has the following three phases of interaction with education: (1) the application of western approaches to the third world; (2) the search for culturally specific modes of learning; and (3) the testing of innovations for the education of minority children. (Author/VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: