Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSnow, Richard E.
TitelIndividual Differences and the Design of Educational Programs.
QuelleIn: American Psychologist, 41 (1986) 10, S.1029-39Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Aptitude; Achievement; Cognitive Processes; Creativity; Differences; Equal Education; Instruction; Interests; Knowledge Level; Motivation; Program Design; Theories
AbstractIndividual differences among students pose a major challenge to American schools. In this article the literature in the following four categories of learning diversity is reviewed: (1) cognitive abilities; (2) achievement motivation; (3) interests; and (4) creativity. Knowledge about these categories should be used to develop educational programs. (Author/VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: