Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Jaussaud, Francoise |
---|---|
Titel | Et si...on apprenait a conjuguer? (And If...One Learned to Conjugate?) |
Quelle | In: Francais dans le Monde, (1987) 211, S.41-46 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Classification; French; Learning Strategies; Morphology (Languages); Second Language Instruction; Teaching Methods; Tenses (Grammar); Verbs Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Classification system; Klassifikation; Klassifikationssystem; Französisch; Learning methode; Learning techniques; Lernmethode; Lernstrategie; Morphology; Morphologie; Fremdsprachenunterricht; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | A new approach to learning French verbs based on the stem of the present tense and ignoring traditional classifications by infinitive is proposed. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |