Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarris, Christine R.
TitelCurrent Composition: Beyond Process vs. Product.
QuelleIn: English Journal, 76 (1987) 6, S.28-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational History; Process Education; Rhetoric; Teaching Methods; Theories; Writing (Composition); Writing Evaluation; Writing Instruction; Writing Processes
AbstractReviews the development of writing paradigms from Aristotle's emphasis on invention, to eighteenth-century emphasis on induction and style, to the recent process approach, and the current expressive and cognitive approaches to writing instruction. Notes problems left unresolved by process theory and recommends the socio-contextual approach which acknowledges the socio-political problems of inexperienced students' initiation into a writing community. (JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: