Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDempster, Frank N.
TitelEffects of Variable Encoding and Spaced Presentations on Vocabulary Learning.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 79 (1987) 2, S.162-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEncoding (Psychology); Higher Education; Learning Processes; Recall (Psychology); Undergraduate Students; Vocabulary
AbstractThe applicability of the encoding variability hypothesis and the spacing phenomenon to vocabulary learning was examined in five experiments. The results provided no evidence that the opportunity to establish multiple retrieval routes by means of contextual information is helpful to vocabulary learning. Spaced presentations yielded substantially higher levels of learning than did massed presentations. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: