Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHerman, Patricia A.
TitelIncidental Acquisition of Word Meaning from Expositions with Varied Text Features.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 22 (1987) 3, S.263-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGrade 8; Language Acquisition; Learning Processes; Reader Text Relationship; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Secondary Education; Skill Development; Theory Practice Relationship; Vocabulary Development; Word Recognition
AbstractConcludes that both able and less able eighth grade readers who read text versions in which key concepts and the relations between them had been explained thoroughly learned significantly more word meanings than did students who read any of the other versions. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: